Sein klassikalise balleti ja kaasaegse tantsu vahel? -22.11.2017 “Postimees”

Kaasaegse tantsu teater Fine 5 tähistas 11. novembril oma 25. sünnipäeva Vabal Laval etendunud lavastusega «25 tantsu». Juubelietendusejärgsel pärastlõunal istusin kohvikus maha René Nõmmiku ja Tiina Olleskiga, et vestelda Eesti tantsu hetkeseisust ja kombata kujuteldavat seina balleti ja kaasaegse tantsu vahel.

Triinu Upkin: Tiina ja René, ma usun, et te nõustute, et kaasaegse tantsu ja balleti esindajate vahel kõrgub Eestis kujuteldav, ent tugev sein.

Tiina Ollesk ja René Nõmmik noogutavad.

Upkin: Pean tunnistama, et mina satun baleriinina kaasaegse tantsu etendusi vaatama väga harva. Miks ma ei lähe? Ma kardan, et see, mis ma näen, on halb. Kuna mina ise näen pidevalt vaeva oma keha treenimisega, nõuan ma seda ka inimeselt, kes oma kehaga minu ette lavale astub. Tahan, et see n-ö käsitöö osa oleks olemas. Teose kontseptsioon võib ju olla kui põnev ja geniaalne tahes, aga ma tahan, et ka tantsija liikumine mind üllataks, vaimustaks, elamuse annaks.

Ollesk: Ka meie oleme kuulnud sellist tagasisidet kaasaegse tantsu kohta. Põhjuseks on toodud, et tantsulavastuse nimetuse all välja kuulutatud lavastuses puuduvad tantsu iseloomustavad elemendid. Kui lavastus on stand-up comedy, siis tuleb nimetada see stand-up’iks, mitte tantsulavastuseks.

Nõmmik: Põhimõtteliselt on see lavastaja-koreograafi ja etenduse produtsendi valik, kuidas asja nimetada. Vaataja valib. Ja tundub, et sellist tantsu vaadatakse hetkel ka mõnevõrra vähem, paljud lavastused festivalidel toimuvad väiksemates saalides ja lavastusi tehakse juba ka vaatajate kodudes.

Upkin: Aga miks?

Loe https://kultuur.postimees.ee/4317813/sein-klassikalise-balleti-ja-kaasaegse-tantsu-vahel

või lae alla PDF PM 22.11.2017 1 ja PM 22.11.2017 2

 

 

 

X